METODE DE RESTRUCTURARE COGNITIVĂ – APLICAȚII ȘI STUDII DE CAZ

CURS ACREDITAT CPR | 25 credite

ADRESABILITATEA  psihologi sau psihopedagogi cu diplomă de licență; psihologi cu drept de liberă practică în psihoterapie şi psihologie clinică; rezidenți în psihiatrie, medici psihiatri;

INSCRIERE: — IN CURAND (2020) —

OBIECTIVE:

  • Înţelegerea fundamentelor ştiinţifice ale tehnicilor de restructurare cognitivă;
  • Cunoașterea metodelor de identificare a stilurilor de gândire și a atitudinilor disfuncționale;
  • Cunoașterea principalelor metode de restructurare cognitivă utilizate în tratamentul anxietății și al depresiei;
  • Dezvoltarea abilităților practice de implementare a tehnicilor de restructurare cognitivă în tratamentul anxietății, depresiei și prevenția recidivei;
  • Dezvoltarea competenţelor specifice de personalizare și adaptare a tratamentului în funcție de caracteristicile clientului și ale tulburării.

FORMATORI

  • Dr. Mircea Miclea – psiholog principal, psihoterapeut, prof. univ. UBB Cluj
  • Dr. Ştefania Miclea – psiholog principal, psihoterapeut, supervizor
  • Dr. Amalia Ciuca – psiholog, psihoterapeut, cercetător
  • Liviu Crișan – psiholog, psihoterapeut, cercetător

SPECIALITĂŢI PROFESIONALE PENTRU CARE SE ASIGURĂ FORMAREA: psiholog practicant, psiholog specialist, psiholog principal.

DURATA CURSULUI:

Cursul se va desfăşura în format blended learning, după cum urmează:

  • 8 ore – activităţi faţă în faţă
  • 17 ore – e-learning și activităţi practice (studiu individual online, practică supervizată)
  • 2 ore – activități prin webminar (opțional)

CRITERII ŞI MODALITĂŢI DE SELECŢIE

  • psihologi sau psihopedagogi cu diplomă de licență; psihologi cu drept de liberă practică în psihoterapie şi psihologie clinică; rezidenți în psihiatrie, medici psihiatri;
  • formular de înscriere;
  • document justificativ (ex. copie diploma de licenta/ atestat de libera practica)

PROGRAMA:

  • Tema 1 – Fundamentele științifice ale tehnicilor de restructurare cognitivă
  • Tema 2 – Metode de identificare a stilurilor de gândire și atitudinilor disfuncționale
  • Tema 3 – Optimizarea funcționării atenției
  • Tema 4 – Corectarea stilurilor de gândire prin procedura ICAR
  • Tema 5 – Schimbarea atitudinii față de sine